Dit was het Oudercafé

Het eerste oudercafé van 2022 is door het gekende Corona-beest (hoe kan het ook anders 😊) online doorgegaan. Een paar handenvol ouders sloten aan voor een gezellige babbel en het delen van hun mening of bezorgdheden over een paar “hot topics”.

Zo hadden we het over gezonde voeding op school. Hoort fruitsap in het rijtje van gezonde drankjes waartussen kinderen ’s middags kunnen kiezen? Hoe pakt de school het aan om kinderen te stimuleren om eerst hun fruit en dan hun koekje op te eten? Wanneer zijn warme maaltijden op school terug mogelijk?

Een ander onderwerp dat ter sprake kwam was pesten op school en – hieraan gekoppeld – toezicht op de speelplaats. Een paar ouders vroegen zich af of de school open staat voor (groot)ouders die vrijwillig toezicht willen komen doen op school (tijdens het middageten of tijdens de speeltijden). Sien haar antwoord klonk luid en klaar: Jazeker! De school kan alle hulp gebruiken om samen met de leerkrachten ervoor te zorgen dat elke pauze en speeltijd een leuk en zorgenvrij moment is voor alle kinderen.

Deze editie gemist? Niet erg, we organiseren minstens 2 keer per jaar een oudercafé. Dus volgende keer bespreken we misschien wel jouw vragen en/of ideeën. En als het een beetje meezit kan het tegen dan helemaal live, mét een muziekje en een lekker pint in de hand!

Vele groetjes vanwege Team Ouderraad

Plaats een reactie