Geboorte van een Wilgenhut

De leerlingenraad wou een wilgenhut?! De ouderraad bleef niet bij de pakken zitten, vormde een werkgroep en nam het heft in handen.

Via een oproep naar wilgentakken kwamen we in contact met de eigenaar van een perceeltje schuin tegenover de school, wat praktisch gezien kei-handig was om 150 takken van 4,5 à 5 meter lang te vervoeren. Deze vriendelijke man gaf ons de toelating tot het knotten van zijn wilgen. Twee enthousiaste leden van de ouderraad lieten zich niet afschrikken en hebben in de voormiddag van 26 februari samen 7 wilgen geknot. Hierbij willen we ook een welgemeende dank richten voor het aanbod wilgentakken dat we via een aantal andere ouders ontvingen.

Na een voormiddag van noeste arbeid, kwam de versterking. Twaalf enthousiaste ouders al dan niet met kroost kwamen vol zin en vergezeld door de zon toegestroomd op het schoolterrein.

Iedereen vloog er direct in: takken verslepen, putjes maken met de grondboor, takken samenbinden, takkenbundels in de putten plaatsen, touwtjes binden, …. In een mum van tijd stond de basisstructuur in de grond.

Tussendoor kwam juf Karin langs met drank en versnaperingen, wat helemaal niet hoefde, maar zeker werd geapprecieerd. Dank je wel!

Na een dikke twee uur was de hut zo goed als klaar. De kinderen wisten zich goed bezig te houden op de nieuwe speeltoestellen en kwamen ook helpen waar ze konden. De sfeer en gezelligheid zat er dik in… want zo bouwden we als slot nog een tunnel aan de ingang van de hut.

Als ouderraad willen we de groep van bereidwillige ouders van harte bedanken. Niemand had ervaring, maar we kregen een prachthut als resultaat!

Zeg nu zelf, het ziet er toch echt fantastisch uit?! Samen hebben we de speelplaats weer iets groener gemaakt. We zijn alvast benieuwd naar de reacties van de leerlingen en de leerkrachten als ze de hut voor het eerst zullen zien na de krokusvakantie.

NVDR: een dikke dankjewel aan Dieter, die vanuit de ouderraad dit project coördineerde en dat met hart en ziel heeft aangepakt!